تاریخ انتشار: شنبه 1402/02/30 - 22:42
کد خبر: 470803

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

صدای اعتراض دانشجویان به تلویزیون رسید / آمار ازدواج دانشجویی در سامانه همرسان

صدای اعتراض دانشجویان به تلویزیون رسید / آمار ازدواج دانشجویی در سامانه همرسان

در بسته خبری امروز به بررسی رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بیش از ۲ هزار دانشگاه خارجی انجام شد و اجرای طرح‌ آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان آموزش عالی کلید خورد و نتایج پنجاه و هفتمین دوره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بیش از ۲ هزار دانشگاه خارجی انجام شد و اجرای طرح‌ آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان آموزش عالی کلید خورد و نتایج پنجاه و هفتمین دوره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا  و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بیش از ۲ هزار دانشگاه خارجی انجام شد

 دکتر حامد ثقفی درباره اهم فعالیت‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ گفت: اداره کل امور دانش آموختگان به عنوان یکی از ادارات «معاونت بورس و امور دانشجویان خارج» وظایف مربوط به دانش آموختگان خارج، داخل و همچنین مطالعات و اعتبارسنجی دانشگاه‌ها و راهنمایی تحصیلی و امکان اشتغال‌آفرینی دانش آموختگان را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته، اداره کل امور دانش آموختگان با اتخاذ رویکردهای جدید و اهتمام حداکثری تلاش کرده تا کلان برنامه ها و برنامه های عملیاتی به موازات خدمت رسانی و امور جاری این اداره کل پیشرفت داشته باشد به طوری که در سال گذشته یک هزار و ۲۱۱ پرونده ارزشیابی و متقاضیان گواهی موقت دریافت کرده اند، ۵۷۰ ارزشنامه با کد صحت برای دانش آموختگان خارج از کشور و ۴۵۸ هزار کد صحت برای دانش آموختگان داخل صادر شده است. (جزئیات بیشتر)

اجرای طرح‌ آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان آموزش عالی کلید خورد

 حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در ادامه برنامه های سفر خود به شیراز با محمدهادی ایمانی استاندار فارس دیدار و گفتکو کرد.

در این دیداررئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار داشت: در شرایطی که بیکاری به یک معضل ملی تبدیل شده با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح‌ آموزش برای اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان آموزش عالی و با استفاده از ظرفیت این دانشگاه در ارتباط با بازار کار و صنعت به دنبال ایجاد بستر مناسب اشتغال هستیم.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید تلاش شده از ویژگی مهم این دانشگاه به عنوان نهاد رابط بین محیط‌های علمی و اجرایی برای ارتقاء آموزش‌های عالی مهارتی و کمک به اشتغال به نحو احسن استفاده شود. حذف ۲۶۰۰ کدرشته محل با وضعیت اشتغال‌پذیری ضعیف یا فاقد متقاضی تحصیل گواه میزان آمایش‌پذیری این دانشگاه و نقش‌آفرینی آن در این زیست بوم اشتغال است.(جزئیات بیشتر)

نتایج پنجاه و هفتمین دوره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا

 دبیر و اعضای شورای مرکزی پنجاه و هفتمین دوره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا انتخاب شدند.

پس از برگزاری انتخابات، افراد زیر به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.


-    محمد حسین عطایی دولت آبادی (دبیر اتحادیه)
-    عباس عالی زاده(مسئول ارتباطات)
-    تاج دینی (مسئول صنفی)
-    فاطمه نعمت الله زاده ماهانی (مسئول علمی)
-    عبدالحسین بیات (مسئول فرهنگی)(جزئیات بیشتر)

اولین جلسه کمیته کارآموزی و کارورزی داروخانه تشکیل شد

این جلسه با حضور دکتر بهرام دارایی دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی، دکتر مرتضوی معاون دبیرخانه و دکتر خلیلی رئیس کمیته کارآموزی و کارورزی داروخانه دبیرخانه آموزش داروسازی و تخصصی و تنی چند از اعضا کمیته در محل دبیرخانه تشکیل شد.(جزئیات بیشتر)

صدای اعتراض دانشجویان به تلویزیون رسید

 همزمان با نزدیک شدن به جریان دوم خرداد، تیزر مجموعه مستند شش قسمتی «این یک اعتراض است» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی محمودی منتشر شد.  

«این یک اعتراض است» که از امشب (۳۰ اردیبهشت) روی آنتن شبکه مستند می‌رود، در آن فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی با تمرکز بر روی دوره دولت سیدمحمد خاتمی و شکل‌گیری جریان دوم خرداد روایت می‌شود.(جزئیات بیشتر)

آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی از فردا

 دکتر محمدمهدی نوروزشمسی: آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در روزهای ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

وی افزود: تعداد ۶۹ هزار و ۷۶۵ نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند. آزمون در ۳۵ حوزه در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ از فردا ۳۱ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و داوطلبان می توانند کارت خود را پرینت کنند.(جزئیات بیشتر)

برگزاری ملاقات عمومی رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تهران

دهمین ملاقات عمومی و صمیمانه ریاست دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه با ذی‌نفعان در روز شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

اعضای محترم هیأت علمی، کارکنان ارجمند، دانشجویان گرامی دانشگاه و سایر ذی‌نفعانی که علاقمند به طرح مسائل و ارائه پیشنهادات در ملاقات حضوری با ریاست و معاونان دانشگاه هستند، می‌توانند از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه، اول خرداد ماه تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه، سوم خرداد ماه از طریق سامانه http://sd.ut.ac.ir (درگاه میز خدمت الکترونیک) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.(جزئیات بیشتر)

آمار ازدواج دانشجویی در سامانه همرسان

به نقل ازنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مصطفی فرح بخش با اشاره به اینکه بهترین سن ازدواج، دوران شور و نشاط جوانی است و بسیاری از جوانان در سن ۱۸ تا ۲۳ سالگی در دوران تحصیل در دانشگاه ها هستند، گفت: در نگاه اول همزمانی تحصیل و ازدواج سخت است ولی مدیریت آن توسط جوانان با راهنمایی مشاوران می تواند زمینه رشد و تعالی همه جانبه را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر طرف شدن نیازهای جنسی- عاطفی از راه حلال به ادامه‌ تحصیل با تمرکز بالا و قوت بیشتر کمک می‌کند، بیان کرد: احساس لذت و کامیابی حلال باعث افزایش موفقیت و پیشرفت علمی و مانع از انحرافات اخلاقی در جوانان می شود. مسئول مرکز همسان گزینی همرسان تصریح کرد: همسرانی که درک متقابلی از شرایط تحصیلی، فرهنگی و اقتصادی هم دارند، برای آینده و شیوه زندگی مشترک خود، بهتر هدف گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در مصاحبه آزمون دکتری آزاد آغاز شد

 داوطلبان راه یافته به مرحله مصاحبه علمی به منظور شرکت در مصاحبه لازم است با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. ثبت نام تا روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه ادامه دارد.

متقاضیانی که حداقل در یک کد رشته محل حدنصاب نمره علمی لازم برای مصاحبه را کسب کرده‌اند، چنانچه تمایل به ثبت نام به منظور شرکت در مصاحبه را دارند، لازم است تا ۳۱ خردادماه با مراجعه مجدد به کارنامه نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت عمومی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

پرداختن به پژوهش ملی برای ارتقاء و مرجعیت علمی آموزش عالی سلامت

 به نقل از مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی، جلسه شورای مدیران معاونت آموزشی به میزبانی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و با حضور دکتر باقری‌فرد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر شریفی‌پور ریاست مرکز نصر و مدیران معاونت آموزشی برگزار شد.

دکتر احسان شریفی پور رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در این نشست خاطرنشان کرد: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی کشور در شروع دوره مدیریت جدید رویکرد اساسی خود را به شکل خاصی ارائه داده، بدین صورت که پرداختن به پژوهش های راهبردی ملی برای ارتقاء و مرجعیت علمی آموزش عالی سلامت در دستور کار خود قرار داده است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top